Laseroterapia

Coraz większą popularność w rehabilitacji zyskuje laseroterapia. Metoda ta polega na dostarczeniu bodźców w postaci promienia laserowego chorej tkance, stymulowane w ten sposób komórki szybciej się regenerują i są pobudzone do efektywnej pracy, dzięki czemu tkanka szybciej się goi i odzyskuje swoją prawidłową strukturę. Wykorzystywane są lasery impulsowe oraz pracujące w sposób ciągły.

Laser wykorzystywany jest do przeprowadzania zabiegów leczniczych, także chirurgicznych, gdzie zastępuje tradycyjne metody operacyjne. Jest to bardzo dobra alternatywa, ponieważ zabieg przeprowadzany jest bez tak inwazyjnej ingerencji w organizm jak w przypadku operacji. Dzięki temu w znacznym stopniu minimalizowane jest ryzyko powikłań i zakażenia, a użycie lasera dodatkowo umożliwia większą precyzję wykonania zabiegu.

Kiedy warto pomyśleć o zabiegach laserowych?

Wskazaniami do przeprowadzenia zabiegów laserowych są m.in.:

• choroby dermatologiczne,
  • choroby zwyrodnieniowe stawów,
  • niektóre schorzenia neurologiczne,
  • niektóre schorzenia okulistyczne,
  • porażenia nerwów twarzowych,
  • pobudzenie regeneracji tkanek (np. po przebytej operacji),
  • bóle kręgosłupa,
  • niektóre choroby laryngologiczne.

Do przeciwwskazań wykonywania zabiegów należą:

• ciąża,
  • wiek niemowlęcy,
  • stany gorączkowe,
  • nowotwory,
  • padaczka,
  • gruźlica płuc,
  • choroba wieńcowa.

Do najważniejszych efektów laseroterapii zalicza się działanie przeciwbólowe, stymulujące regenerację tkanek, poprawienie ukrwienia, działanie przeciwzapalne oraz antybakteryjne. Zwiększająca się popularność tej metody leczenia skutkuje tym, że obecnie z laserów można korzystać nie tylko w szpitalach i klinikach, ale także w prywatnych gabinetach, ośrodkach medycyny estetycznej oraz w przychodniach.