Dolnośląskie Centrum Diagnostyki i Terapii Osteoporozy w Lądku-Zdroju

Miejscowość: Lądek-Zdrój (dolnośląskie)
Adres: ul. Wolności 2
tel.: +48 74 811 54 80
Strona www: http://www.uzdrowisko-ladek.pl/ladek-zdroj/oferta-uzdrowiska/centrum-osteoporozy/

Dolnośląskie Centrum Diagnostyki i Terapii Osteoporozy w Lądku-Zdroju, jako wyjątkowy w Polsce ośrodek uzdrowiskowy, oferuje  kompleksowe i profesjonalne diagnozowanie oraz leczenie osteoporozy.

Pracownia densytometryczna DCO wyposażona jest w najnowszej generacji aparat Discovery Wi Hologic do badania gęstości mineralnej kości metodą DXA. Jedną z najistotniejszych cech urządzenia, oprócz dużej dokładności badania, jest bardzo mała inwazyjność oraz niewielka dawka promieniowania, która nie przekracza 1/30 dawki promieniowania klasycznego badania rentgenowskiego. Standardowo do oceny indywidualnego ryzyka złamania osteoporotycznego podczas badania stosowana jest metoda FRAX, zalecana przez Światową Organizację Zdrowia oraz innowacyjna metoda TBS do pomiaru mikroarchitektury istoty gąbczastej kości. Metody te zwiększają przewidywalność rozpoznania ryzyka złamania kości głównych, w tym złamania biodra i kręgosłupa.

DCO wykonuje pełny zakres badań densytometrycznych:

• densytometrię kręgosłupa lędźwiowego L1-L4, szyjki kości udowej, przedramienia, kości rąk
  • densytometrię wokół endoprotezy kości udowej
  • morfometrię kręgosłupa w celu identyfikacji i oceny złamań trzonów kręgowych, analizy deformacji kręgów
  • Total Body (densytometria całego szkieletu u osób dorosłych oraz u dzieci)
  • Body Composition (skład ciała) – badanie określające skład jakościowy ciała, ilości tkanki tłuszczowej, mięśniowej i kostnej.

DCO zapewnia porady lekarzy reumatologów i internistów - wszystkie wyniki badań wykonywane w Centrum opatrzone są komentarzem lekarza.

DCO dysponuje przygotowanym specjalistycznym programem rehabilitacyjnym dla pacjentów z rozpoznaną osteoporozą lub czynnikami ryzyka tej choroby, który realizowany jest w oparciu o stosowane w Lądku-Zdroju  nowoczesne metody kinezyterapii (ćwiczenia z oporem elastycznym i z wykorzystaniem metody biofeedback, treningi na platformach dynamograficznych) oraz tradycyjne metody balneologiczne wykorzystujące korzystne działanie na metabolizm kostny radonu i fluoru zawartego w lądeckich termalnych wodach radonowo-siarczkowo-fluorkowych, jak również po przez kompleksową fizjoterapię, polegającą na stosowaniu specjalistycznych metod fizykalnych. Program odgrywa podstawową rolę, oprócz farmakoterapii i odpowiedniej diety, w terapii osteoporozy, profilaktyce złamań oraz łagodzeniu dolegliwości bólowych kręgosłupa i stawów. Celem stosowanego programu jest zmniejszenie dolegliwości bólowych wywołanych postępującymi zmianami zwyrodnieniowymi oraz przeciążeniem niektórych grup mięśniowych z powodu zniekształceń wywołanych zmianami osteoporotycznymi.

Uzdrowisko Lądek-Długopole S.A. z ogromną przyjemnością i satysfakcją informuje, że w 2017 roku Dolnośląskie Centrum Diagnostyki i Terapii Osteoporozy w Lądku-Zdroju otrzymało ogólnopolską nagrodę „Złote Godło Najwyższej Jakości International 2017” w kategorii QI SERVICES za realizację usług.

Dane teleadresowe DCO:

Dolnośląskie Centrum Diagnostyki i Terapii Osteoporozy w Lądku-Zdroju