Uzdrowisko Kraków Swoszowice

Adres: Kąpielowa 70
tel.: 12 254 78 11
Strona www: http://www.uzdrowisko.krakow.pl

Uzdrowisko Swoszowice - to malownicza oaza zieleni w południowo-wschodniej części Krakowa, obejmująca zabytkowy park zdrojowy, tereny leśne oraz zielony pas rzeki Wilgi, które są idealnym miejscem rekreacji i wypoczynku.

Swoszowice to jedyne w Polsce uzdrowisko i jedno z niewielu w Europie, funkcjonujące na obszarze dużej aglomeracji miejskiej. Bezpośrednie sąsiedztwo parku sprzyja wypoczynkowi, odpręża i uspokaja. W pobliżu znajduje się "Sanktuarium Bożego Miłosierdzia" w Łagiewnikach. Można też wybrać się na nieco dalszą wycieczkę do Kopalni Soli "Wieliczka", Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic, Oświęcimia, czy też spod Wawelu popłynąć statkiem do Tyńca.

Największym skarbem Uzdrowiska, któremu Swoszowice zawdzięcza renomę i uznanie w Polsce i niemal całej Europie, są wody lecznicze. Firma, Uzdrowisko Kraków Swoszowice Sp.z o.o. oferująca lecznictwo uzdrowiskowe w oparciu o wody siarczkowe stara się odpowiednio spożytkować ten dar natury. Ok. 20 mln lat temu okolice Swoszowic tworzyły płytką zatokę morza mioceńskiego, w której z wody wytrącał się m.in. gips i baryt. Krążąca pod ziemią woda wyługowała z gipsu siarkę, która pojawiła się w Swoszowicach w postaci nasiąkniętych nią margli albo też w stanie rodzimym w gniazdach.

Stosowane w lecznictwie unikalne wody mineralne, liczą sobie ok. 50 tys. lat. Woda mineralna w Swoszowicach jest jednorodna chemicznie. Jest to woda siarczanowo-wodorowęglanowo-wapniowo-magnezowa, siarczkowa, o ogólnej mineralizacji 2,64 g/dm3 (analiza z 31.11.2004 r.). Wśród anionów występują głównie: jon siarczanowy i wodorowęglanowy, wśród kationów jon wapniowy i magnezowy. Woda ta zawiera 60-80 mg/dm3 siarkowodoru.

W oparciu o posiadane zasoby naturalne specjalizujemy się w leczeniu i profilaktyce schorzeń:

• reumatologicznych (choroby zwyrodnieniowe stawów i kręgosłupa, zesztywniające zapalenie stawów,kręgosłupa, łuszczycowego zapalenia stawów, entezopatie układu mięśniowo wiązadłowego),
  • pourazowych narządu ruchu,
  • pooperacyjnych narządu ruchu,
  • wybranych neurologicznych,
  • dermatologicznych (łuszczyca).

Efektem terapii uzdrowiskowej jest złagodzenie bólu, usprawnienie stawów, zahamowanie stanów chorobowych. Skuteczność leczenia jest wysoka, gdyż poprawa stanu zdrowia występuje średnio u 85% leczonych osób. Wykonywane w Uzdrowisku zabiegi mają zastosowanie również w procesie odnowy biologicznej organizmu. Zapraszamy na lecznicze kąpiele siarczkowe oraz pełną gamę innych zabiegów zdrowotnych Zabiegi nasze poprawiają samopoczucie i dodają życiowej energii.

Wskazania do leczenia w Swoszowicach:

• schorzenia i stany pourazowe narządów ruchu,
  • choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa i stawów,
  • choroby reumatoidalne,
  • zapalenia okołostawowe,
  • nerwobóle,
  •  schorzenia dermatologiczne (łuszczyca).

Stosowane u nas do kąpieli leczniczych wody siarczkowe, to wody siarczanowo-wodorowęglanowo-wapniowo-magnezowe zawierające też wiele innych mikroelementów. Głównym czynnikiem aktywnie działającym w naszych wodach jest - jon siarczkowy, który bardzo dobrze wchłania się przez skórę do wszystkich tkanek organizmu, zapobiega niszczeniu tkanek przez procesy zapalne, zapobiega uszkodzeniu naczyń krwionośnych i poprawia krwiobieg. Kąpiele siarczkowe działają regenerująco na tkankę łączną, co sprzyja leczeniu chorób reumatycznych, chorób zwyrodnieniowych stawów, a także korzystnie działają w miażdżycy naczyń tętniczych. Mają również działanie odtruwające np. przy zatruciach ołowiem. Zalety lecznicze wód siarczkowych ze Swoszowic podkreślają wyniki badań naukowych i stawiają nasz ośrodek na czele uzdrowisk polskich.

- fizykoterapia bioptron, diadynamik, elektrostymulacja, fonoforeza, galwanizacja, interdyn, jonoforeza, lampa sollux, laser, laseroterapia, magnetoterapia, okłady borowinowe, prądy Kotza, prądy Tens, ultradźwięki,
    - hydroterapia kąpiel borowinowa, kąpiel ozonowa, kąpiel perełkowa, masaż podwodny, masaż wirowy kończyn dolnych, masaż wirowy kończyn górnych,
    - kinezyterapia ćwiczenia w odciążeniu, ćwiczenia z oporem, gimnastyka grupowa, gimnastyka indywidualna, kinesiotaping, metoda kaltenborn-evjenth, metoda mckenzie, metoda pnf, rehabilitacja ortopedyczno-urazowa, terapia manualna,
    - masaże łóżko masujące, masaż Aquavibron, masaż bańką chińską, masaż klasyczny, masaż klasyczny częściowy, masaż kończyn, masaż kręgosłupa, masaż leczniczy, masaż relaksacyjny, masaż sportowy,